piątek, 7 marca 2014

Moja metoda mycia włosów- OMO.


Witajcie kochane!

       Dzisiaj przychodzę do Was z wpisem o jednej z najmniej znanych według mnie metod mycia  włosów- OMO. Powiem szczerze, że na samym początku sama miałam sceptyczne podejście do tego sposobu, ale jak to mówią jak nie spróbujesz to się nie przekonasz. Ważne jest to by nie rezygnować i się nie zrażać, ale próbować! Powiem na wstępie, że metoda ta polega przede wszystkim na myciu włosów odżywką. Kiedy po raz pierwszy spróbowałam- tak, tak już pozostałam wierna tej metodzie. Moje włosy są po pierwsze wspaniale odżywione, miękkie i delikatne już po samym myciu.
 

OMO-”O„- odżywka, „M„- mycie, „O„- odżywka

Zatem zacznijmy od pierwszego „O”.

       Do pierwszego mycia używamy odżywki. Bardzo ważne jest to aby odżywka była o jak najprostszym składzie. Nie może zawierać silikonów ani żadnych oblepiaczy, ponieważ musi nam zastąpić szampon i oczyścić włosy. Możemy użyć takiej odżywki, z którą niekoniecznie się lubicie, i która niekoniecznie daje jakieś spektakularne efekty odżywiające jako rezultat ostateczny, ponieważ na koniec zaserwujemy coś co sprawi, że nasze włosy będą śliczne. Odżywką myjemy włosy od ucha do końca długości włosa. Nie spłukujemy lecz pozostawiamy. Polecam do mycia odzywki z Isany, można dostać je np. w drogerii Rossmann. Osobiście używam również balsamu Mrs. Potters aloes i jedwab.


Idąc za przykładem powiedzmy coś o „M”.

      „M” jak mycie. Przechodzimy do mycia skóry głowy.Przy tej czynności normalnie myjemy skórę szamponem, który stosujecie. Można używać też delikatnych szamponów jak Johnsons Baby, Green Pharmacy czy chociażby Alterra. Wybór jest szeroki:)  Pamiętajcie jednak, iż nie myjemy włosów na długości lecz skalp. Oczywiście piana, która się wytwarza spływa po włosach i tym samym lekko oczyszcza na długości. Kiedy dokładnie umyjemy spłukujemy włosy letnią wodą.

Przedstawiam wam zatem ostatnie „O”

       Na tym etapie musimy odżywić nasze włosy. Teraz na włosy nakładamy odżywki lub maski, które są o bogatym składzie i będą w stanie nawilżyć nasze włosy w końcowym efekcie.  Sama metoda OMO ma na celu ochronę włosa przed uszkodzeniami mechanicznymi. Nakładam więc zawsze maski o dużo bogatszym składzie niż przy pierwszym „O” i pozostawiam w ciepłym kompresie , włosy zawinięte w foliowy czepek i ręcznik około 10-15 min. Byc może wasze włosy będą potrzebowały dłużej, natomiast dla mnie to taki optymalny czas trzymania. Ostatecznie spłukujemy chłodniejsza wodą, wtedy łuska włosa domyka się a włos staje bardziej elastyczny. Pamiętajmy!!!! Nie spłukujemy lodowatą wodą, tym bardziej skalpu, ponieważ możemy się rozchorować.

Efekt
       Efekt jak dla mnie był zaskakujący. Włosy przede wszystkim są ochronione przed uszkodzeniami, tym bardziej jeżeli któraś z was ma włosy kręcone, podatne na uszkodzenia tak jak ja. Nie bójcie się obciążania włosów bo nic takiego się nie dzieje.


Skusicie się na taką metodę mycia waszych włosów?

Z pozdrowieniami….

                            Monique

Zobacz tez...
Półprodukty jako mazidła do włosów. 
Silikony- co to takiego!?
Siemię lniane pod mikroskopem! 
Jogurtowy szał! Włosy zdrowe, odżywione- Niedziela dla włosów.
Włosowa równowaga i moje przeproteinowanie włosów. 
Weekend dla włosów- kremowanie włosów kremem do rąk Isana- oliwkowa. 
Jak czesać nasze włosy aby rosły zdrowe. 
Kurację czas zacząć! 
Podsumowanie miesiąca marca! 
Żele pod prysznic- arganowa rozkosz! 
Weekend dla włosów!!! 
Fakty na temat włosów+ mały test włosowy. 
O tym jak miód podkreśla i nawilża moje loki! 
Problem z głowy! 
Niedziela dla włosów- Isana, odżywka z jedwabiem. 
Argan vital skin oil, produkowany w Maroko- recenzja. 
Wytestowany ideał!!! Odżywka Ultra Doux, morela i olejek migdałowy- recenzja. 
Niedziela dla włosów. Stuningowana morela i olejek migdałowy! 
Od zawsze i na zawsze!!!!! Suchy szampon do włosów Batiste!!!!!
Podcięcie włosów!!! Nożyczki w ruch!!!- Niedziela dla włosów. 
 Podsumowanie miesiąca kwietnia i mojej włosowej pielęgnacji.
Castor Oil- cud na porost włosów! WAŻNA DLA MNIE JEST WASZA POMOC!!!!!  
Koszmarna dziesiątka!!!! Czego nie lubia moje włosy!!! 
Czy upał wykańcza Twoje włosy????!!!!! 
Podsumowanie miesiąca maja!!!!! 
O tym jak zadziałał na mnie mój nowy mix odżywek przed myciem włosów. Cos na wzór olejowania!!! 
Olejowanie włosów- oliwa z oliwek!!!! 
Blog, blog, blog!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Jestem!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maska nawilżająca z olejkiem arganowym! 
Warkocz to co uwielbiam!!!!!! Siła 
kobiecości!!!!! 
Weekend dla loków!!!! 
Wycieniowałam włosy! Zrobiłam to sama:) 
Niedziela dla włosów. 
Moje włosowe LOVE. Niedziela dla włosów. 
Urodziny bloga♥ 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każde słowo napisane od Was na zakończenie przeczytanego postu to dla mnie wielka radocha:) Zawszę odpisuję i staram się zaglądać do każdego kto mnie odwiedza:) Mam nadzieję, że będzie Wam tu miło powrócić kolejny raz.