poniedziałek, 31 marca 2014

Fakty na temat włosów + mały test włosowy.


 Dzisiaj postanowiłam przedstawić Wam ciekawostki włosowe, które być może zaskoczą niejedną z Was, również bardzo prawdopodobne, że są Wam już znane. Na jednej ze stron Pantene znalazłam kilka ciekawych informacji na temat naszych włosów. 

Oto i one:

  • Czy wiecie, że każdy ma 100 000 do 150 000 mieszków włosowych w skórze głowy a każdy z nich może produkować jeden włos przez dwa do pięciu lat?
  • Faktem jest również to, że każdy mieszek włosowy wytwarza w ciągu życia 20-50 włosów. Kiedy uda nam się zapuścić włosy do ramion ich końcówki mają około trzech lat.
  • Gdy włosy dorastają do ramion, oznacza to, że rosły przez przynajmniej trzy lata, natomiast włosy długie do pasa rosły przynajmniej pięć lat.
  • Przy włosach do ramion długość włókna włosowego na głowie wynosi około 36 kilometrów. WOOOOOOOOOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Nasze włosy są zrobione z tego samego materiału, co paznokcie, ptasie pióra i gadzie łuski. Jest on nazywany keratyną.
  • Każdego dnia gubimy w sposób naturalny 50-100 włosów.
  • Większość ludzi na świecie ma proste, grube, czarne włosy. POPATRZCIE JAKA PRZEWAGA!!!!
  • Tylko 1,8% światowej populacji ma z natury blond włosy.
  • Z kolei rude włosy są najrzadszym kolorem i najczęściej występują w Szkocji (13%) i w Irlandii (10%).
  • Mieszek włosowy zawiera wystarczającą ilość materiału genetycznego, aby sklonować człowieka. I ZNOWU WOOOOOOW!!!!
  • W wieku 50 lat 50% kobiet ma 50% siwych włosów na głowie.
  • Mokre włosy są bardzo wrażliwe. Szarpanie i rozczesywanie może powodować naciągnięcia i pękanie ich struktury. Należy myć włosy delikatnie, wmasowując czubkami palców (nie paznokciami) szampon w skórę głowy do uzyskania piany, unikając gwałtownego pocierania i szorowania.
  • Nie powinno się nigdy rozczesywać mokrych włosów (wyjątek stanowią kręcone).
  •  Należy stosować grzebienie z szerokimi zębami lub rozplątywać włosy ręcznie przed układaniem. Pomoże to uchronić włosy przed niepotrzebnymi uszkodzeniami i pękaniem. TO NA PEWNO WIEDZIAŁYŚCIE:)
  • Wystarczy kierować suszarkę pod kątem, w dół włosa, aby zapobiec uszkodzeniom podczas suszenia. Takie postępowanie przeciwdziała unoszeniu się otoczki.
  • Prostownice i lokówki można stosować tylko do całkowicie wysuszonych włosów. Tego typu gorące narzędzia mogą sprawić, że woda we włosach zagotuje się, co uszkodzi je, spowoduje rozdwajanie końcówek i łamliwość.
  • W szczotkę do włosów warto zainwestować. Należy pamiętać przy jej zakupie o trzech rzeczach: 1) Najlepsza jest szczotka naturalna, na przykład z włosia dzika. Pomoże rozprowadzić naturalne lipidy skóry głowy na całej długości włosa. 2) Jeśli szczotka z 100% włosia dzika jest zbyt miękka do Twoich włosów, warto wypróbować szczotkę mieszaną: 50/50 szczeciny naturalnej i materiału syntetycznego. 3) Kup kilka szczotek. Przy różnych zabiegach będą potrzebne różne ich typy. Prostokątna szczotka przydaje się przy prostowaniu włosów. Okrągła szczotka pomaga w układaniu fryzury.
  • Płukanie włosów w słodkiej wodzie lub wodzie sodowej po pływaniu w oceanie lub basenie pomaga zachować ich zdrowy wygląd.
  • Niewielka ilość odżywki bez spłukiwania zmiękczy pukle podczas gry w piłkę plażową lub zabaw wśród morskich fal. TO JUŻ WIEMY!!!!
  • Kapelusze nigdy nie były tak modne i uwodzicielskie, jak teraz, a nic nie chroni koloru włosów przed słońcem tak skutecznie, jak one.



A teraz krótki test dla tych z Was, które być może jeszcze nie określiły swojej włosowej natury. Sprawdźcie czy macie włosy proste czy kręcone.

Testowi poddajemy skręt naszego włosa. Warto sprawdzić jak bardzo mamy kręcone włosy, ponieważ kręcone wymagają specjalnej i wyjątkowej pielęgnacji. 

 1. Do testu należy przygotować filiżankę z wodą i włos najlepiej ze środka głowy. Potrzebujemy aby jego długość wynosiła około 15 cm długości.
2. Należy zmoczyć włosa w wodzie i pozostawić go do naturalnego wyschnięcia.
 3. Gdy włos będzie suchy, popatrz na kółko na ekranie. Mniej więcej jak część suchego włosa zmieści się w kółku.


 Wyniki

  •  Jeśli w kółku mieści się połowa włosa, Twoje włosy są raczej proste i potrzebują odżywienia aby zabezpieczyć je przed uszkodzeniami.
  • Jeśli w kółku jest przynajmniej 3/4 włosa, masz raczej kręcone włosy, które potrzebują nawilżenia aby zamknąć i wygładzić powierzchnię otoczki, podkreślić loki i zapobiegać puszeniu się.

Mogę Wam zdradzić, że jestem bardzo kręconowłosa, jak widać pewnie na nie jednym moim włosowym obrazku, hahahah, ale robiłam również test!!!
Spróbujcie dziewczyny myśle, że warto. 

źródło: http://www.pantene.pl/hair-science/Pages/hair-strand.aspx

Pozdrawiam 
Monique 
 

17 komentarzy:

  1. Dowartościowałam się, mam blond włosy naturalne. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zaliczasz się do niewielkiej grupy blond!!!!! super:)

      Usuń
  2. ja testu robić nie muszę, na pierwszy rzut oka widać rodzaj moich włosów :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no jasne.....ale są osoby o niezbyt zdecydowanym skręcie, zawsze wtedy mozna sprawdzić, która strona bardziej przeważa:)

      Usuń
  3. Ach... żeby z mojej głowy leciało tak... z 10 włosów dziennie MAX :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Michasia!!! Na takich włosach jak Twoje nie widać!!!!! pamiętaj także, że dziennie może wypaść nam do 100 włosów...to naturalne. one obumierają no i czasem sie wyrywają. plączą:)

      Usuń
    2. Ja też bym chciała, żeby leciało 10 włosów :D a u mnie to niestety więcej leci, teraz to już w ogóle dopadło mnie przesilenie wiosenne :/ nie słyszałam o tym teście, o którym piszesz, ale znam naturę moich włosów, więc mi się nie przyda, ale pewnie część osób z niego skorzysta :)

      Usuń
    3. przesilenie wiosenne ma swoje skutki niestety...mnie się trochę elektryzują, Tobie wypadają:( no cóż...przy dobrej pielęgnacji DAMY RADĘ!!!

      Usuń
  4. Ja mam raczej kręcone, albo fale. Przy Twoich sama już nie wiem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że masz włosy falowane na pograniczu z prostymi:) robiłaś może test? spróbuj:) sama jestem ciekawa:)

      Usuń
  5. Muszę kiedyś zrobić ten test. Najbardziej mnie zaskoczył fakt, że najwięcej osób ma czarne, proste włosy-to chyba tylko w Japonii:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. powiem Ci, że sama czasami spoglądam w tłum jak jestem w jakimś przypadkowym skupisku ludzi i nie zbyt dużo osób ma włosy blond oraz kręcone:)

      Usuń
  6. Ja już mam zakupiony kapelusz i teraz czekam tylko do lata by poleżakować trochę na plaży :) Ale powiem Ci tym zdaniem: Przy włosach do ramion długość włókna włosowego na głowie wynosi około 36 kilometrów. to mnie kompletnie zszokowałaś,36 km ?! Ja zawsze chciałąm mieć rudę włosy,ale niestety kompletnie mi nie pasuje :(

    OdpowiedzUsuń
  7. masz bardzo ładny i delikatny skręt....rude ładnie by wyglądały...ja też latem na plaży noszę kapelusze więc jestem również jak najbardziej za!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy test ! Może później go wykonam. Bardzo zachwyciły mnie twoje włosy, są piękne !


    rzetelne-recenzje.blogspot.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aaaaaa....bardzo dziękuję:) zapraszam częściej!!!

      Usuń

Każde słowo napisane od Was na zakończenie przeczytanego postu to dla mnie wielka radocha:) Zawszę odpisuję i staram się zaglądać do każdego kto mnie odwiedza:) Mam nadzieję, że będzie Wam tu miło powrócić kolejny raz.