poniedziałek, 24 marca 2014

Jak czesać nasze włosy aby rosły zdrowe.

 
Często spotykam się z różnymi opiniami i sposobami czesania naszych włosów. Jeszcze częściej po prostu z nieumiejętnym  sposobem czesania. Sama kiedyś nie byłam świadoma jak prawidłowo czesać, tym bardziej kręcone włosy. Przecież człowiek nie od razu wszystko wie. 

Od początku klasy podstawowej mama czesała mnie grzebieniem. Jak to zawsze bolało!!!!!! Nie!!!!! Zbuntowałam się i do reki wzięłam szczotkę:) Zrobiłam coś najgłupszego na świecie. Włosy kręcone zawsze powinnyśmy rozczesywać grzebieniem z szeroko rozstawionymi zębami i to w dodatku na mokro. To wyjątek jeżeli chodzi o włosy kręcone. Wiecie pewnie doskonale, że kiedy rozczeszemy kręcone włosy na sucho powstanie nam coś takiego:)


Czyli szopka pachnącego sianka jak to w moim przypadku na samym początku włosowej historii. TU  odsyłam zaciekawionych moja włosową przeszłością:) Dodatkowo używałam szczotki z metalowymi końcami. Jakby tego było mało miała na końcach plastikowe kulki, które dodatkowo rwały i zaczepiały włosy. Po czasie pozbyłam się kulek, zwyczajnie krusząc plastki. Zostały same metalowe pręciki.


 Dokładnie takiej szczotki używałam.

Przyszła i  pora na grzebień od kiedy tylko stosuję świadomą pielęgnację loków. 


Jest to grzebień z szeroko rozstawionymi zębami. Właściwie to do połowy ma szeroko rozstawione żeby a od drugiej połowy nieco drobniej. Zawsze czesze włosy na mokro. Już nigdy tego nie robię, że czesze na sucho!!! Kiedy rozczesze włosy stroną o szeroko rozstawionych zębach na sam koniec pozwalam sobie zrobić poprawki tą drobniejszą, by nie umknęły gdzieś małe kołtuny. Mam bardzo delikatne włosy i dzięki temu szybko i sprawnie się plączą. Zresztą jest to domeną włosów wysokoporowatych.
Dla dziewczyn o włosach prostych ale i nie tylko, kręconowłose też mogą próbować, chciałabym polecić, szczotkę, która jak zapewnia producent rozczesze każde splątanie. To szczotka Tangle Teezer!!!
Wiele włosomaniaczek poleca nią szczotkowanie włosów ponieważ podobno nie tylko daje spektakularne efekty jeżeli chodzi o rozczesanie, ale również zapobiega plątaniu włosa. Kiedy grzebyczki przechodzą pomiędzy włosami wygładzają łuskę i zmniejszają jej zachaczanie.


 Można ją kupić w różnych kolorach. Najłatwiej dostać ja na allegro. Cena takiej szczotki to koszt około 50 zł. Możecie kupić ją również w kompakcie schować na przykład do torebki, zabrać w podróż, która jest mniejszych gabarytów. Cena się nieco różni. Wtedy to koszt rzędu 40zł. Takie ceny bynajmniej obecnie znalazłam na allegro.

Uwaga!!!!
Są w sprzedaży podróbki Tangle Teezer!!!! Warto wiedzieć czym różnią się obie szczotki. Podróbka przede wszystkim ma plastikowe kolce i po dłuższym czesaniu będą odkształcone co będziecie mogły zauważyć dopero po jej użytkowaniu. Natomiast coś co wskaże Wam od razu czy produkt to zwyczajna podróba czy oryginał to napis w środku szczotki umieszczony od producenta. Należy ja zatem otworzyć i sprawdzić. Powinien widnieć napis UK Patent Pending. Jeżeli jesteście ciekawe podrobionej szczotki możecie ją sobie zamówić. Jeżeli chodzi o kształt nie różnąa się niczym:) Wiele włosomaniaczek korzysta ze szczotkowania włosów TT  i są bardzo zachwycone. Ja tymczasem pozostaję na razie przy moim włosowym przyjaciele grzebieniu:)

  Tytułem podsumowania!
  • Włosy musimy zawsze dobrze szczotkować, bez względu na pogodę i porę roku.
  • Każde włosy czy to kręcone czy proste szczotkujemy regularnie.
  • Często włosy kręcone, ogólniej mówiąc każde włosy splątane mają powyrywane pojedyncze włoski, które na skutek plątania gdzieś martwo sobie tkwią w kołtunie. Takich nie chodujemy.
  • Włosy kręcone zawsze czeszemy na mokro. Nigdy na sucho!!!
  • Włosy proste czeszemy na sucho, raczej nie na mokro ponieważ doprowadzamy włos do uszkodzeń mechanicznych. Zaburzamy tym samym strukturę i je urywamy. Być może brzmi to śmiesznie, dla niektórych może paradoksalnie, że kręcone czeszemy na mokro a proste na sucho ale taka jest najlepsza metoda by oszczędzić włos. Wiecie jak wyglądają i niszczą się włosy kręcone czesane na sucho. W tym wypadku na mokro to najrozsądniejsza decyzja.
  •  Zawsze dobieramy nażędzie do czesania odpowiednio do typu naszych włosów.
  • Włosy codziennie, dobrze szczotkowane (wiadomo w przypadku włosów prostych i takich, którym szczotkowanie na sucho nie przeszkadza) szybciej rosną.
  • Pamiętajmy również aby zbytnio ich też nie męczyć ciągłym machaniem po nich grzebieniem, ponieważ będą się elektryzować, tym bardziej jeżeli nosicie czapki w zimie.
Za oknem paskudna pogoda, ale przynajmniej ptaki pięknie śpiewają...pozdrawiam...

PS. Od dziś dodaję nowe logo:)


Monique






 

4 komentarze:

  1. Jakie Ty masz piękne loczki!
    Jeju nie mogę się na nie napatrzeć *,*

    OdpowiedzUsuń
  2. tak włosy masz super, mają one duży potencjał ;D
    chyba tylko ja nie mam TT :(
    polecam szczotkę z naturalnego włosia dzika jest bardzo przydatna w codziennej pielęgnacji ;)
    obserwuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja te nie używam TT, jestem wierna grzebieniowi włosy się z nim bardzo lubią, ale myślę nad TT:) w szczotce używanej przez Ciebie włosie jest miękkie czy twarde?

      Usuń

Każde słowo napisane od Was na zakończenie przeczytanego postu to dla mnie wielka radocha:) Zawszę odpisuję i staram się zaglądać do każdego kto mnie odwiedza:) Mam nadzieję, że będzie Wam tu miło powrócić kolejny raz.