wtorek, 18 marca 2014

Włosowa równowaga i moje przeproteinowanie włosów.

       W ostatnim czasie zdarzyło mi się po raz pierwszy przeproteinować moje włosy. Skutki tej pielegnacji nie były zadowalające jak dla mnie i pewnie dla każdej z Was, której to się przydarzyło. W związku z tym chciałabym nakreślić Wam na czym polega odpowiednia równowaga włosów i jak o nią dbać.                

     Przeproteinowanie włosów to skutek nieumiejętnego "nakarmienia" naszych włosów i wyczucia co tak na prawdę w danym momencie im potrzeba. Do przeproteinowania włosów dochodzi w skutek nadmiernej ilości protein nałożonych na nasze włosy znajdujących się w odżywkach. Zasadnioczo w takiej najprostszej, odżywce znajdują się proteiny, humektanty i emolienty, jednakże taki kosmetyk działa najczęściej proteinowo na nasze włosy. Dlatego tak bardzo ważne jest abyście dbały o równowagę włosa. 
    Przedstawię Wam te trzy typy składników abyście wiedziały co jest potrzebne naszym włosom.

Proteiny
To przede wszystkim białka, dzięki, którym poprawia się wygląd naszych włosów. Potrafią one wnikać w strukturę włosa i wypełniać jego ubytki. Uzupełnienie nie jest długotrwałe. Co jakiś czas nasze włosy potrzebują kolejnej dawki by znów wniknąć w głąb włosa. Myjąc włosy szamponem proteiny także wypłukują się, dlatego musimy stosować maski, które będą dostarczały tych składników.
 Proteiny znajdują się w:
  • żółtko
  • mleko
  •  jogurt                              
  • kefir
  • keratyna                          
  • kolagen
  • jedwab
  • proteiny pszenicy
  • proteiny sojowe
  • l-cysteina  
Musicie dodatkowo pamiętać, że nie każde włosy będą tolerowały proteiny. Nie mogę Wam obiecać, że Wasze włosy będą za nimi przepadać. Chyb najprostszym sposobem na sprawdzenie tego jest po prostu zastosowanie ich i obserwowanie rezultatów. Musicie wiedzieć, że włosy, które nie tolerują protein będą przesuszone, podatne na uszkodzenia (łamliwe) i sianowate.

Humektanty
Te z kolei dobrze nawilżają i dbają o odpowiedni stopień wilgoci włosów. Nawilżenie zawsze można przedawkować tak samo jak i przeproteinować włosy. Jeżeli włosy będą miały zbyt dużą dawkę humektantów to będą po prostu bardzo obciążone i będą smętnie wisiały. Chyba żadna z nas nie lubi oklapniętych włosów?
Do humektantów zaliczamy:
  • aloes
  • miód
  • kwas hialuronowy          
  • żel lniany
  • mocznik
  • gliceryna
  • D- panthenol
Ostatnią grupą substancji potrzebnych naszym włosom są emolienty.
Mówiąc najprościej ich zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni włosa przed odparowaniem wody. 
Taką właśnie funkcje pełnią przede wszystkim:
  • oleje
  • parafina
  • silikony
  • wosk pszczeli                    
  • nafta
  • wazelina
  • polimery
  • woski roślinne
 Jeżeli jakiś kosmetyk wydaje się Wam nie do końca skuteczny możecie dowolnie modyfikować i dodawać półprodukty, które będą wzmacniały jego działanie i zapewniały Waszym włosom każdy z tych niezbędnych elementów.

Co zrobić kiedy przeproteinowałyśmy włosy? 
Jak im pomóc?

Kiedy już dojdzie do przeproteinowania włosów najwłaściwiej będzie jeżeli umyjecie włosy szamponem o dosyć prostym składzie. Tak też zrobiłam w moim przypadku. Do szamponu dodałam kwas hialuronowy i aloes, dzięki czemu wzbogaciłam szampon, który bardziej nawilżył suche włosy. Nałożyłam również odżywkę o prostym składzie, po której nie osiągam spektakularnych efektów na włosach. Tez nie oparłam się i wzbogaciłam ją aloesem, kwasem hialuronowym i miodem. Musiałam dostarczyć włosom nawilżenia. Po jej zmyciu dla równowagi nałożyłam odżywkę zawierającą proteiny. Dzięki takiej mieszance przywróciłam włosom odpowiedni wygląd i równowagę:)



Monique

 

2 komentarze:

  1. Masz przepiekne wlosy!!! ja tez chce takie pieeekne! dla mojego spalonego sianka nie ma zadnego ratunku, poki same sobie nie odrosna ;/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje:) Jeżeli włosy mają bardzo zniszczoną strukturę i się rozdwajają bądź są spalone od prostownicy to czeka je obcięcie, tego co zniszczone i odrastanie oraz stosowanie już porządnej pielęgnacji:) Niestety:)

    OdpowiedzUsuń

Każde słowo napisane od Was na zakończenie przeczytanego postu to dla mnie wielka radocha:) Zawszę odpisuję i staram się zaglądać do każdego kto mnie odwiedza:) Mam nadzieję, że będzie Wam tu miło powrócić kolejny raz.